.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مقام روس از پشت پرده جانبداری آمریکا از تنش در قفقاز پرده برداشت
وزیر کشور روسیه گفت: غربی‌ها دغدغه امنیت ملی ارمنستان در تنش با آذربایجان را ندارند، بلکه هدف آنان اخراج نیرو‌های نظامی روسیه از قفقاز جنوبی است.
مقام روس از پشت پرده جانبداری آمریکا از تنش در قفقاز پرده برداشت

شمال نیوز : ولادیمیر کولوکولتسف وزیر کشور روسیه روز دوشنبه در دیدار با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در ایروان، پایتخت جمهوری ارمنستان از اهداف آمریکا در مناقشه مرزی آذربایجان و ارمنستان پرده برداشت.

 

وزیر کشور روسیه در دیدار با نخست‌وزیر با اشاره به پشت پرده جانبداری آمریکا از امنیت ملی ارمنستان در مناقشه مرزی با آذربایجان گفت: غرب با سو استفاده از اوضاع جاری در اوکراین، درصدد خالی کردن قفقاز جنوبی از حضور نیرو‌های نظامی روسیه در این منطقه است و تاکید کرد که واشنگتن هیچ دغدغه‌ای به امنیت ملی ارمنستان و ارامنه ندارد.

 

کولوکولتسف با بیان اینکه یکی از اهداف واشنگتن از قطع مناسبات میان ایروان و مسکو است خاطرنشان کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا به طور مداوم و هدفمند در حال نسخه‌پیچی در اصلاح نهاد‌های امنیتی، دفاعی و قضائی ارمنستان برای تخریب روابط روسیه و ارمنستان هستند و تاکید کرد که آنان امنیت ارمنستان و ارمنی‌ها برای آنان هیچ موضوعیتی ندارد.

 

پیشتر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی هشدار داده بود که از زمان اتحاد شوروری سابق تا اکنون، همواره گروهی از سازمان‌های غیردولتی و نهاد‌های طرفدار غرب برای تقویت نفوذ واشنگتن و متحدانش و تضعیف نقش روسیه در کشور‌های استقلال یافته از جمله ارمنستان توطئه چینی و برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

گفتنی است قره باغ منطقه‌ای در قفقاز است که از دیرباز موضوع اختلاف ارضی ارمنستان و آذربایجان بوده است و اکثریت قریب به اتفاق جمعیت آن ارمنی هستند.

 

دور تازه تنش‌های نظامی در قره‌باغ از سه شنبه گذشته آغاز شد. حملات جمهوری آذربایجان به منطقه قره‌باغ پس از آن روی داد که باکو صبح روز سه شنبه مدعی شد، انفجار یک مین ضدزره جاسازی شده توسط نیرو‌های ارمنی، باعث انهدام یک کامیون متعلق به جمهوری آذربایجان و کشته شدن چند نیروی امنیتی این کشور شد. در این درگیری‌های نظامی، تاکنون ده‌ها نفر کشته و بیش از صد‌ها نفر دیگر نیز از جمله ۱۲ کودک زخمی شدند.

 

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه اعلام کرد، در خصوص تعلیق عملیات نظامی در قره‌باغ توافق حاصل شده است و حملات از ساعت یک عصر چهارشنبه به وقت محلی متوقف شد.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز چند روز پیش در اظهاراتی رسانه‌ای درباره درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد: نیرو‌های حافظ صلح روسیه در منطقه قره‌باغ در همکاری فعال با همه طرف‌های درگیر، هر اقدامی را برای محافظت از غیرنظامیان انجام می‌دهند. روسیه با همه طرف‌های درگیر در منطقه قره باغ در تماس نزدیک است و امیدوار است به زودی راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای این مشکل پیدا شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.135 seconds.